Bandzi László – VII. Method Feeder OB. 6. elődöntő Paks VI. számú versenytó

VII. Method Feeder OB. 6. elődöntő Paks VI. számú versenytó 2022.04.30-05.01

Az utóbbi években a Method OB. palotavárosi fordulóin vettem részt. Elsősorban a nagy halai miatt szeretem ezt a pályát, valamint viszonylagos közelsége sem elhanyagolható. Sajnos rendkívül helyfüggő, már a sorsolásnál eldőlhet a továbbjutás kérdése… Idén a megnövekedett érdeklődés miatt több új pályát is kijelöltek a selejtezőkre, itt találtam rá a paksi helyszínre. Az atomerőmű horgászegyesületének kezelésében egész tórendszer található, amit bátran ajánlok felderítésre, garantálom, hogy megéri meglátogatni őket. Ezek közül a VI. számú tó, kifejezetten versenyzésre van kialakítva. Kb. 1-1,5ha területű, egyenletes medrű, 1,5m körüli mélységgel. Versenyen kívül is horgászható, de hal nem vihető el belőle. Átlagban 800-1000kg 1,2-3kg közötti ponty és valamennyi ezüstkárász lakja, ezt a selejtező idejére még megtoldották +200-300kg-mal. Természetes a selejtező időpontja előtt többször is felkerestem a tavat tapasztalatszerzés céljából. Következzen erről egy rövid összefoglaló…

Első alkalommal, még március folyamán csak egy kötetlen, ismerkedő pecát terveztünk Bánhegyi Gergely és Kovács Attila barátaimmal, ill. versenyző társaimmal. Reggel 8óra körül érkeztünk a tópartra, és rögtön a bejárathoz közeli, első helyeket foglaltuk el. A tavon rajtunk kívül más nem horgászott. Előzetes megbeszélésünk szerint mindenki más típusú etetőanyaggal és más-más távon horgászott, hogy kitapasztaljuk milyen a helyi halak ízlése. Majdnem délig kapás nélkül ültünk, miközben az egyesület nevelőtavából több autó hordta és öntötte a halat a vízbe még közvetlenül mellettünk is. Elsőként nálam jelentkezett hal kb. 50méterről, majd röviddel ezután még egy és innentől igazi dobom-húzom peca kerekedett. Mint kiderült csak ez a táv, és a jellemzően halas-pelletes etetőanyag volt a nyerő. Miután a fiúk is váltottak már mindenki húzta a halat. Másodszor már igazi áprilisi tavaszban érkeztem a vízhez Botond fiammal. Az előző peca alapján ugyanazzal a főként 2-4mm-es halibut pelletből álló keveréket hoztam magammal. Én még a kb. 48méterre történő etetés kialakításával voltam elfoglalva miközben Botond már a második pontyot fogta random huszonegynéhány méterről. A tavon most rajtunk kívül még kb. hárman horgásztak összesen, így az általam aznap fogott 39db ponty bár jó pecát eredményezett, de nem sokat tett hozzá a keresett információkhoz.

Április 10-én már a helyi egyesület évadnyitó versenyén vettem részt, itt már jóval okosabb lettem… A versenyen 35 induló vett részt (4szektor került kialakításra) és igen érdekes eredmények születtek… A sorsolásnál a pálya elején kaptam helyet, az előzőekben is főleg itt horgásztam. Az eddig szerzett tapasztalatok alapján a Dovit epres-halas 2mm-es pelletjét használtam mind etetésre mind az etetőkosárba. Ezt a verseny második felében ugyanezzel az etetőanyaggal paníroztam. Két távot horgásztam, de csak az előzőekben is sikeresebb 50mes táv adott folyamatosan halat. A szektor szélső helyével voltam végig versenyben, a mérlegelésnél kb. 2kg különbséggel (25,08kg) a második lettem, míg összetettben az ötödik helyen végeztem. A többi szektorhoz képest a miénk volt a leg halasabb, de így is csak ketten mérlegeltünk 20kg felett. A versenyt az tó másik oldalán lévő 36-os helyről nyerték (ez kb. velem szemben volt és az egész tó kb. 100-120m széles) közel 40kg-mal.

Az OB selejtező április 29-én, a kötelező edzéssel vette kezdetét… A helyeket itt már sorsolás útján jelölik ki, nekem a 2. hely jutott, a pálya eleje. A szektor kijelölés úgy történt, hogy 5-5 horgász ül egymással szemben a tó két partján, így alkotva egy szektort. Na, én a felkészülések alatt és most is a pályának ezt a részét vallattam. A stratégia maradt, 2-4mm Aqua-Garrant ill. Promix pellet + egy kevés por alapú, halas etetőanyag (Daiwa method mix, Promix Green). Az edzés során, ami időbeosztásban teljesen megegyezik a versennyel, 15db pontyot fogtam, ami elmaradt a pálya szélső helyétől, illetve a szemben lévő oldalon jóval nagyobb fogások születtek. Már látszott, hogy sok-sok „mumus” hely lesz a pályán… A másnap reggeli sorsolásnál a 43-as helyet kaptam, ami az eddigiekkel ellentétben a pálya másik oldala és vége. A szektor belső szélétől számított második hely. Persze, hogy az egyik „mumus”…

Ezen a napon Kovács Attila volt olyan kedves és segítőként érkezett hátterezni, de sajnos nem sok munkája akadt… A felkészülés során minden távon mozogtak a halak, úgy gondoltam minden adott egy viszonylag jó pecához. Az etetés során rendesen megalapoztam a benti (48m) távot, illetve 30m körül is kialakítottam egy kisebb etetést. A verseny kezdete után nem sokkal a szektor másik szélén az egymás mellett ülő két horgász már felváltva fárasztott, míg felénk haladva egyre kevesebb volt a hal. Nálam momentán semmi… Tanácstalanul bámultam Attilára miután már minden csalit, aromát kipróbáltam minden távon és még mindig semmi eredmény. Aztán sikerült két kisebb pontyot és néhány még kisebb kárászt begyűjteni, de akkor már behozhatatlan hátrányban voltam. A verseny lefújása előtt érthetetlen módon megindult a halfogás, de nemcsak nálam, hanem minden helyen. Ekkor sikerült még két pontyot fognom, de nem kerültem előrébb az addigi helyezésemhez képest, kilencedikként végeztem a 10fős szektorban 5,7kg-mal. A szektor mások végén ülő horgász rajt-cél győzelmet aratott, 40kg feletti fogással, mely a legtöbb volt azon a napon. Tőle felém haladva egyre csökkentek a fogások (21,2; 18,1; 7,7; 7,45kg) és ez minden szektorra jellemző volt.

Vasárnap az esélytelenek nyugalmával mentem a vízpartra, mivel az előző nap szerzett 9 ponttal minden lehetőségem elszállt a továbbjutásra. A sorsolásnál a 38-as helyet kaptam, ami az előző napi szektorom szemközti oldalának szélső helye, azaz kiemelt hely… Semmit sem variáltam, bevittem az előző napról megmaradt etetőanyagot plusz egy kevés frisset (különben egyik nap sem vittem be a megengedett 8litert, 6-7liter között volt a limitem). Az etetés megkezdése előtt még lecseréltem az előző napon használt, nagyméretű rácsos etetőkosarat egy jóval kisebbre és ezzel termeltem be az alapot, ami kb. 6-8kosár volt. Most is két távot (50m és 24m) etettem, ebben sem volt változás. A 10órai kezdés után rögtön az első dobásra halam volt és ezt követően is 2-3dobásonként sikerült kapást elérnem, délre már masszívan vezettem a mi oldalunkat, de a szemben lévővel is versenyben voltam, mivel az ottani szélső hely most gyengébben szerepelt, mint tegnap. A kinti távról is sikerült jó ütemben (amikor bent nem jött) fognom 2db pontyot, úgyhogy minden jól ment, igazi élmény peca alakult ki. Az előző naphoz hasonlóan az utolsó órára megint beindultak a halak, kétszer is csak az utolsó pillanatban sikerült elkapnom a botot. Végül 21,575kg-mal második lettem a szektorban, még úgy is, hogy másfél kilogrammal túlraktam a haltartót és ezt a szabályok értelmében levonták az összsúlyból. A szektor első hely is csak 5kilóra volt, de ez nem változtatott volna a végső eredményen, ami a továbbjutást illeti (kilenc ponttal még tovább lehetett jutni, de a fogott súlyom nem volt elég ehez. Végül a 18. helyen végeztem összesítésben 43-ból, amit jó eredménynek tartok. Néha tényleg csak azon csúszik el a dolog, hogy hová ültetik az embert... Kiderült, hogy ha megkapom a lehetőséget, tudok élni vele, de az előző napi helyben csak ennyi volt (a második napon 6,3kg-ot fogtak ugyanonnan, ez mindössze 60dkg-mal több az én fogásomnál).

Ez van ezt dobta a gép, de jövőre megint megyek, mert az OB az OB, ennek a légköre egészen más. Attila, Gergő - köszönöm a segítséget a felkészülésben, remélem lesz még lehetőség együtt készülni, pecázni. Egy versennyel még tartozok, de az még nincs lefutva, hamarosan jönnek a részletek… Bandzi László 2022.05.14

Weboldalunk cookie-kat használ az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak szerint, melyek nem alkalmasak személyes azonosításra. Adatvédelmi tájékoztató