Weboldalunk cookie-kat használ az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak szerint, melyek nem alkalmasak személyes azonosításra. Adatvédelmi tájékoztató
Bánhegyi Gergely – Method Ob 1.Elődöntő

Bánhegyi Gergely Versenybeszámoló– Székesfehérvár, Palotavárosi Felső-tó Method Ob 1.Elődöntő (szerintem inkább selejtező) és FŐHESZ egyéni horgászverseny Gödöllő

Nem is tudom, hogyan kezdjem. 2021-ben az egyesületi versenyeken nyújtott teljesítményemnek köszönhetően 2022-ben bekerülhettem a támogatott versenyzők körébe, melyet ezúton is köszönök. Januárban amint a MOHOSZ kiadta a versenynaptárt rögtönzött csapatmegbeszélésen sikerült megegyeznünk Kovács Attila és Bandzi László sporttársakkal, miként indulunk a method ob selejtezőkön, hogy legalább egymás ellen ne kelljen küzdeni és a lehetőségeinkhez képest a legnagyobb támogatást tudjuk egymásnak adni. A megbeszélésen – a Budafoktól való távolságot is figyelembe véve – Palotavárosi Felső-tóra esett a választásom. Április 14én kötelező edzésnap illetve 15-16-án a verseny két napja. A családi naptárba rögzítéskor észleltem, hogy hát ez bizony Nagypéntek és Nagyszombat, de hát több is veszett Mohácsnál, majd, csak megoldom valahogy.

A tavalyi év óriási túljelentkezésének köszönhetően idén a MOHOSZ Versenybizottsága 8 method ob selejtezőt rendez(ett), de a tavalyi hírekből okulva 9:50kor már a gép előtt ültem, hogy semmiképp ne maradjak le a tervezett fordulóról, hiszen 10:00kor indul a nevezés. Sikeres nevezést követően már, csak az „edzéseket” és egy gyakorló versenyen való részvételt kellett megszervezni. Sajnos a gyakorló versenyről lemaradtam, viszont a kötelező edzésnap előtt sikerült még egy napot hozzácsapnom a „verseny hétvégéhez”.

Az első gyakorlást a tó lakótelep felöli oldalán a 43as stégen kiviteleztem, mert a kötelező edzésnapon a 7es stégről kellett horgásznom. Reggel csípős hideg, napsütéssel és az elmaradhatatlan széllel. Mivel még soha nem jártam ezen a tavon(mondjuk másikon se :)),ezért Laci és Attila tanácsaira támaszkodva alapvetően mikropelletes horgászatot folytattam és próbáltam valamilyen method mixet találni ami a halak ízlésének a legmegfelelőbb. Tisztességgel végig próbálgattam mindenfélét(piros, zöld, fekete natúr, krilles, halas,édes, zöld betainos) de a végeredmény - a tavat jól ismerőknek - semmiféle meglepetéssel nem szolgáltat a micropellet az igazán tuti, legfeljebb egy kis édes etetőanyag jöhet szóba. Ezen a napon fogtam 20 db kárászt(50-70 dkg körüliek) 3 db pontyot amelyek nagyon rendben voltak (2 db 5kg körül , 1 db 3kg-os forma), viszont darabszámban nagyon elmaradtam a pontyok tekintetében a mellettem horgászóktól.

Kötelező edzésnap 7es stég, az időjárás előrejelzés gyenge szelet és napsütést ígért és kivételesen be is tartatott. Kíváncsi voltam, hogy az előző nap után, hogyan sikerül az általam kigondolt taktikát megvalósítani és az etetőanyag szinte mellőzésére, hogyan reagálnak pikkelyes testű barátaim. A tervem az volt, hogy nem dobok be nagy alapot, hanem egy nagyobb befogadó képességű method kosárral a peca elején 2-3 perces általam gyorsnak gondolt ütemben pecázok. Elégedetten álltam fel a horgászládámról a nap végén, mert sikerült a csalikat 3 félére leszűkíteni és ezekkel több halat is szákba terelni. A szomszédos stégeken ülőket figyelve úgy tűnt, hogy hozzávetőlegesen sikerült velük tartani a lépést, viszont a nap közepén feltámadó szél mindhármunknál „elfújta” a halakat az etetésről. A szél csillapodásával a halak kapókedve újra feltámadt, így egészen nyugodtan tértem haza.

Az 1. versenynap során a 36os horgász helyről veselkedtem neki első horgász OB szereplésemnek. Nógrádi Árpi barátom támogatott a háttérből ezen a napon, inkább jókedvvel mint taktikai tanácsokkal.

Dudaszóra várva...

A meder feltérképezést követően két távolságot akasztottam ki botjaimon 55 méteren és 30 méteren éreztem keményebbnek az aljzatot. A verseny kezdetét jelző dudaszó után 5 perccel már halat fárasztottam legnagyobb örömömre. 2Kg körüli ponty volt az első fogás, de még a szákba sem tudtam berakni, mikor a szektor túlvégéről a „mérleg” felkiáltást hallva örömöm gyorsan tovaszállt. Az első óra végén 3 ponttyal álltam, míg a második órában még 1 pontyot és egy kárászt sikerült fognom. Taktikám mellett kitartva továbbra sem etettem bordás kosárral ami hibának bizonyult, mert megritkultak a kapások, viszont rutintalanságomnak köszönhetően nem ismertem fel időben. A verseny további részében sikerült 2 jobb halat is megakasztanom, amelyek nálam nem értek partra, mert kénytelen voltam erőteljesen fárasztani, hogy ne szedje össze a szomszédok felszerelését. Délután 2 óra után megérkezett az ígért égi áldás egy tavaszi zápor formájában. Már azon járt az eszem, hogy milyen jó is lesz a fűtött autóban hazaindulni, amikor derékba hajlott kedvenc horgászbotom. Ezután három percnél nem több után egy 8800 grammos pontyot fektettem pontymatracra és végre én is kiabálhattam a mások szájából olyannyira idegesítő „MÉRLEGELÉST KÉREK” mondatot. A végső dudaszó előtt sikerült még egy 1,5kg-os bajszost szákba rakni. A nap eleje és vége jól sikerült csak ne lett volna az a másik három és fél óra, halaim összesített tömege 19720 gramm amivel 10 kg-mal maradtam el az utolsó előtti helyezettől. Utólag visszagondolva nem lehetett más a vége ennek a napnak mint a szektor tizedik azaz utolsó helyének „megszerzése”.

2.versenynap is sikerült ugyanabba a szektorba sorsolni mint tegnap csak éppen a 39es hely lett ideiglenes állomásom. A D szektor két ? kiemelt helyének egyike. Bandzi Laci egyesületünk rutinos versenyzője hátterezett és biztatott. Az előző napi halvány eredmény után minden idegszálammal arra koncentráltam, hogy valahogy elkerüljem az utolsó helyet. Erre a napra Lacival átbeszéltük, mit rontottam el, ezen változtatva 64 méterre raktam be egy nagy alapot, ami mögé horgászva terveztem halakat fogni. Ilyen fárasztó napom még sosem volt, mert a 40-50 km/h szélben dobni és fárasztani sem volt egy leányálom. Az etetést igyekeztem folyamatosan fenntartani ami nem volt egyszerű a nagyon erős szélben. A nap folyamán sikerült 3 mérlegelős halat is szákba terelni, amelyből az utolsó igazán izgalmasra sikerült, mert a verseny vége előtt 15 perccel sikerült megakasztani, viszont matracra fektetni, csak a verseny vége után 3 perccel sikerült. Szákolás közben a nagyhalas merítőfej letekeredett valahogy a nyélről a szákolás pillanatában, így a kisebbik merítőbe kellet a 6 kg-os potykát belehajtogatni, bénázásom közben már a Benny Hill-show főcímdalát véltem hallani.

Dudaszó után érkezett!

A nap végén elégedetten fejeztem be a horgászatot, mert a 8-ik helyen sikerült végeznem a szektorban 23680 grammos összfogással 100 grammal lemaradva a hetedik és 680 grammal lecsúszva a hatodik helyről. Összesítésben a nem túl kiemelkedő 47-ik helyet szereztem meg, de innen jövőre remélem csak felfelé vezet az út! A lehangoló eredmény dacára nagyon sok tapasztalattal gazdagodtam az itt eltöltött napok alatt és nagyon élveztem az itteni horgászatokat. Köszönöm Árpinak és Lacinak a hátterezést, drága Feleségemnek, hogy a húsvéti készülődést nélkülem is parádésan megoldotta.

A következő verseny amin részt vettem a FŐHESZ által szervezett, a Béke Horgászegyesület kezelésében lévő Gödöllő I. tavon megtartott egyéni horgászverseny volt. Versenyző társaim felhívták figyelmemet, hogy nem biztos, hogy jó élményekkel fogok távozni erről a versenyről, de úgy gondoltam egy próbát megér. Sok jót nem tudok mondani az ott eltöltött 6 óráról, mert egy eléggé haltalan pályán próbáltunk pontyokat és keszegeket fogni. Method pecára készültem viszont jobbára vízközt tartózkodó keszegeket kellett volna megfogni, amiket a horgásztársak vízközt tudtak horogra csalni szúnyoglárvával csalizva. Ezért összesen 0,5 kg hallal sikerült zárnom a megmérettetést. Jövőre biztos, hogy hallgatok a csapattársaimra és nem ezt a versenyt választom.